Renault to marka ceniona za nowoczesne multimedia, odważny design i wygodę – rzadko kiedy za osiągi. W przypadku Espace jest inaczej. Wydajne i dynamiczne silniki to najlepsze podsumowanie 35 lat doświadczenia francuskich konstruktorów.
Modna, atletyczna linia, komfortowe wnętrze, luksusowa jakość dźwięku – to nie jedyne atuty prestiżowego crossovera Renault. Oczywiście możemy godzinami rozpisywać się o w pełni regulowanych, niewiarygodnie wygodnych fotelach, o systemie multimedialnym z pamięcią sześciu ustawień, o przeziernym wyświetlaczu i opcji automatycznego rozpoznawania znaków drogowych – ale skupmy się na konkretach. Kluczowym zagadnieniem są osiągi, których dokładną charakterystykę można znaleźć tutaj: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/espace/osiagi.html – my natomiast podsumujemy ich najistotniejsze cechy. Espace jest dostępny zarówno w wersji benzynowej, jak i z silnikami diesla.
Benzynowy silnik Energy TCe 200 EDC powstał na wzór sportowej jednostki – i to zdecydowanie widać już od pierwszej minuty: jest dynamiczny i zapewnia mocne przyspieszenia. O komforcie kierowcy przesądza automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia EDC. System sterowania Shift-by-Wire (bez mechanicznych połączeń) był stworzony na potrzeby F1, zapewniając precyzyjną kontrolę nad przyspieszeniem. Skrzynia EDC jest siedmiostopniowa, o krótkim czasie zmiany, więc gwarantuje płynną jazdę.
Zwolennicy dynamicznych przyspieszeń docenią technologię Twin Turbo, zastosowaną w wysokoprężnym Energy dCi160. Dwie bliźniacze turbosprężarki zapewniają płynną jazdę i mocne przyspieszenia jednocześnie: podczas gdy pierwsza – o bardzo małej bezwładności – działa na bardzo niskich obrotach, druga – uaktywnia się przy wysokich. W zestawieniu ze skrzynią EDC są gwarancją elastycznej jazdy przy szybkiej dostępności wysokiego momentu obrotowego. 160-konny silnik gwarantuje też obniżenie spalania – zgodnie z zapewnieniami producenta, nawet do 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym.
Tych, którzy ponad moc cenią sobie wydajność, przekonać może oszczędny silnik Energy dCi 130, zestawiony z sześciobiegową skrzynią manualną. Zastosowano w nim szereg nowoczesnych, ekonomicznych rozwiązań, między innymi zmniejszono jego gabaryty, ale też zwiększono liczbę zaworów. Dzięki technologii Stop&Start system nie tylko oszczędza paliwo w korkach, ale też odzyskuje energię podczas hamowania. Spalanie obniżymy jeszcze dodatkowo, wybierając tryb eco, a dzięki ulepszonej aerodynamice, na trasie zużycie paliwa spadnie o kolejne 10%.